О Б Я В А за провеждане на конкурс за офицерски длъжности във военни формирования 26870-Варна и 36940-Варна, за приемане на военна служба на лица, завършили висши училища в страната или в чужбина
О Б Я В А
за провеждане на конкурс за офицерски длъжности във военни формирования 26870-Варна и 36940-Варна, за приемане на военна служба на лица, завършили висши училища в страната или в чужбина
Със заповед № ОХ-1033/07.11.2025 г. на министъра на отбраната са обявени 3 (три) вакантни длъжности за офицери във военни формирования от състава на Военноморските сили, които следва да се заемат след провеждане на конкурс за приемане на военна служба на лица, завършили граждански висши училища в страната или в чужбина.
В съответствие с приложение № 1 и № 2 към заповед № ОХ–87/23.01.2025 г. на министъра на отбраната, размерът на месечното възнаграждение за най-ниската лейтенантска длъжност е не по-малък от 2 680,00 лева.
Кандидатите за вакантните длъжности е необходимо да отговарят на изискванията на чл. 141 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (ЗОВСРБ):
- имат висше образование по специалността, за която кандидатстват;
- към датата на сключване на договора за военна служба, да не са по-възрастни от 40 години;
- годни са за военна служба;
- не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
- срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
- нямат друго гражданство;
- не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;
- покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната; - са психологично пригодни. 3.2.
Изключение по т. 3.1. във връзка с чл. 141, ал. 6 от ЗОВСРБ се допуска единствено за кандидатите, отговарящи на следните условия:
- изпълнявали са военна служба (кадрова военна служба);
- не са освободени по дисциплинарен ред;
- кандидатстват за заемане на длъжност не по–късно от 10 (десет) години след освобождаване от военна служба;
- към датата на сключване на договора за военна служба:
- не са навършили 50 години за упражнилите право на пенсия;
- не са навършили 53 години за неупражнилите право на пенсия;
Наличието на обстоятелствата по т. 3.2.1., т. 3.2.2. и т. 3.2.3. се удостоверяват с копие от заповедта за освобождаване от военна служба.
Срок за подаване на документи – 12.12.2025 година.
За информация:
- Военно окръжие I степен–Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;
- Офис за военен отчет в общината - 088 684 1435
- интернет сайтове - на Министерство на отбраната - www.mod.bg
- на Централно военно окръжие - www.comd.bg
Препратка към обявата:
https://www.comd.bg/bg/content/obyaveni-sa-3-vakantni-dlzhnosti-za-oficeri-vv-voenni-formirovaniya-o
Провеждане на кампания „Седмица на отворените врати“ за туберкулоза през месец декември 2025 г.
В периода 08-19 декември Провеждане на кампания „Седмица на отворените врати“ за туберкулоза
ОБЯВА - за провеждане на конкурс за войнишки длъжности във военни формирования на пряко подчинение на командира на Командване за комуникационно-информационна поддръжка и киберотбрана, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или в
О Б Я В А
за провеждане на конкурс за войнишки длъжности във военни формирования на пряко подчинение на командира на Командване за комуникационно-информационна поддръжка и киберотбрана, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната или в чужбина
Със заповед № РД-01-570/08.10.2025 г. на командира на Командване за комуникационно-информационна поддръжка и киберотбрана (Командване КИПКО) е разкрита процедура за обявяване на 13 (тринадесет) войнишки длъжности във военните формирования на пряко подчинение на командира на Командване КИПКО за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната или в чужбина.
Кандидатите за участие в конкурса, трябва да отговарят на следните изисквания:
- да имат средно или по-високо образование;
- към датата на приемане на военна служба, да не са по-възрастни от 40 години, а лицата отговарящи на чл. 141, ал. 6 от Закона за отбраната и въоръжените сили (ЗОВСРБ), не по-възрастни от 41 години за упражнилите правото си на пенсия и не по-възрастни от 44 години за неупражнилите правото си на пенсия;
- да са годни за военна служба;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
- срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
- да нямат друго гражданство;
- да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;
- да покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната;
- да са психологично пригодни.
Конкурсът ще се проведе по график от 01.12.2025 г. до 05.12.2025 г. във военно формирование 46390, с адрес гр. София, бул. „Цариградско шосе“, № 113А и включва:
- тест за проверка на общата култура;
- изпит за определяне на физическата годност;
- събеседване.
Срок за подаване на документи – до 07.11.2025 година.
За информация:
- Военно окръжие I степен–Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;
- Офис за военен отчет в общината - 088 684 1435
- интернет сайтове - на Министерство на отбраната - www.mod.bg
- на Централно военно окръжие - www.comd.bg
Препратка към обявата: https://www.comd.bg/bg/content/obyaven-e-konkurs-za-zaemane-na-13-voynishki-dlzhnosti-v-komandvane-kipko
Провеждане на кампания „Седмица на отворените врати“ за туберкулоза през месец декември 2025 г.
В периода 08-19 декември 2025 г. провеждане на кампания „Седмица на отворените врати“ за туберкулоза
Възможни прекъсвания в електрозахранването в с. Кошов, с. Червен, с. Табачка, с. Божичен , с. Красен и с. Иваново.
В периода 08.12.2025 г. - 10.12.2025 г., от 08:00 ч. до 16:00 ч.,
поради планирани ремонтни дейности на съоръженията за доставка на електроенергия, са възможни смущения в района на с. Кошов, с. Червен, с. Табачка, с. Божичен , с. Красен и с. Иваново.
Прекъсване на електрозахранването в района на с. Мечка
В периода 04.12.2025 г. - 05.12.2025 г., от 8:30 ч. до 17:00 ч.,
поради планирани ремонтни дейности на съоръженията за доставка на електроенергия, ще бъде прекъснато електрозахранването в района на
с. Мечка, СТП Т -1 Мечка, кл. Б и улици: "Рила", "Александър Стамболийски".
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА” В ДИРЕКЦИЯ „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ“ – 1 щатна бройка.
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл) , чл. 13, ал. 1, чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
длъжността: „Главен експерт устройство на територията“ в дирекция „Специализирана администрация“, отдел „Териториално-селищно устройство и инвестиционна политика“– 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
1. Образователна степен – бакалавър;
2. Професионална област на висше образование – социални, стопански и правни и /или технически науки;
3. Професионален опит – 2 години;
5. Минимален ранг – IV-ти младши.
ІІ. Допълнителни изисквания:
Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
Отлично познаване на нормативните актове, свързани с дейността на длъжността: ЗКИР, ЗУТ, ЗМДТ, ЗМСМА, ЗОС, ЗДСл, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС – Иваново.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Изготвя проекти на документи и извършва дейности, свързани с устройството на територията и поддържането на кадастъра на територията на Община Иваново, регламентирани в Закона за устройство на територията (ЗУТ), Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), подзаконовите им нормативни актове и наредбите на Община Иваново; Поддържа архив на одобрените устройствени планове и измененията им, архив на издадените строителни книжа и други архиви, свързани с устройството на територията и незаконното строителство; Поддържа определените от ЗУТ регистри на решенията за изработване на подробни устройствени планове (ПУП) и на измененията им, регистър на издадените разрешения за строеж, регистър на въведените в експлоатация строежи и др.; Подпомага дейността на Общинския експертен съвет по устройство на територията; Извършва административно-технически услуги, съгласно ЗУТ и ЗКИР, подзаконовите им нормативни актове и наредбите на Общински съвет - Иваново; Извършва технически проучвания и проверки по жалби, сигнали, предложения и заявления на граждани, юридически лица и институции, като изготвя проекти на отговори на същите, след съгласуване с главния архитект и консултантите (външните експерти) на Общината; Участва в установяването на състоянието на негодни за ползване или застрашаващи сигурността строежи – частна и общинска собственост, подготвя съответните протоколи и проекти на заповеди за поправяне, заздравяване или премахване на същите; Подготвя проекти на разрешения за строеж и други документи, свързани с дейността на главния архитект след съгласуване с главния архитект на общината в нормативно установените срокове; Подпомага изготвянето на документите, свързани ВиК активите и участието на общината във ВиК асоциацията, в нормативно установените срокове; Уточнява и определя административните адреси, съвместно със служителите ГРАО; Участва в комисии, осъществяващи контрол по устройство на територията и незаконното строителство, участва в огледи и в изготвяне на констативни протоколи за установеното; Изготвя удостоверения, справки и предоставя информация, в рамките на своята компетентност; Участва в комисии за подготовка и провеждане на обществени поръчки; Участва в рамките на своята компетентност в подготовката, комплектуването и отчитането на проекти, по които Община Иваново е бенефициент или по които същата е възложител; Извършва текущо попълване и изменение на действащите кадастрални и регулационни планове, като предприема необходимите действия по тяхното обявяване и нанасянето на промени в разписните листи; Осъществяване на контрол по строителството по реда на ЗУТ и съставя и подписва необходимите документи, в рамките на своята компетентност; Извършва проверка и заверява служебните страници на декларациите по чл. 14 от ЗМДТ в законоустановените срокове; Окомплектова преписки до съда, прокуратурата и органите на МВР в сроковете, указани от тези органи; Извършва проверка на протоколите за откриване на строителна площадка.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg , като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 10-дневен (десетдневен) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център”. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация – 1077.00 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията..
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
С П И С Ъ К
на допуснатите и недопуснатите кандидати за провеждане на конкурс за длъжността Главен експерт в дирекция „Специализирана администрация”, отдел „Териториално-селищно устройство и инвестиционна политика“ – 1 /една/ щатна бройка в Община Иваново, област Русе
Допуснат кандидат:
№ по ред
Име, презиме и фамилия на кандидата
1.Венета Петкова Петрова
Недопуснати кандидати - няма
Председател на конкурсната комисия: /п/
Мариана Драшкова
Директор дирекция „АПОФУС“ в Община Иваново
Дата: 01.12.2025 г.
КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „ГЛАВЕН ЮРИСКОНСУЛТ” В ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ФИНАНСИ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА”
О Б Щ И Н А И В А Н О В О
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
На основание чл. 44, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл) , чл. 13, ал. 1, чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
за длъжността: „Главен юрисконсулт” в дирекция „Административно правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, отдел „Правно-нормативно обслужване“ – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
Образователна степен – Магистър;
Професионална област – Право;
Правоспособен юрист;
Професионален опит – три години;
Минимален ранг – ІV-ти младши;
II. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;
Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
Личностни умения и компетентности – умения за събиране, обработване и анализиране на информацията, умения за изграждане и поддържане на добри отношения вътре и извън администрацията, познаване на правилата на администрацията и административната среда.
Да познава и ползва нормативните актове, свързани с дейността на длъжността – АПК, ГПК, ДОПК, НПК, НК, КТ, ЗДСл, ЗМСМА, ЗМДТ, ЗАНН, ЗОС, ЗОП, ЗУТ, ЗУО, ЗСПЗЗ, ЗГ, ЗНП, ЗЧ, ЗНА, ЗОЗЗ, ЗОСИ, ЗКН, ЗООС, ЗЗШОС, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС - Иваново.
ІІI. Кратко описание по длъжностна характеристика:
Осъществява процесуално представителство на кмета на общината пред всички органи на съдебната власт и арбитражен съд; Осигурява с правни средства спазването на законността и ефективното протичане на административната и стопанска дейност в Общината; Дава мнение по законосъобразността на проектите на заповеди на кмета на общината като ги парафира, а при несъгласие прилага мотивирано мнение; Съвместно с другите звена участва при съставянето, изменението и прекратяването на договори, като контролира тяхната законосъобразност; Осигурява входящата и изходящата кореспонденция по съдебните дела, анализира и обобщава резултатите от съдебните и други дела и периодично информира кмета на общината за тях; Води регистър на всички съдебни дела; Съгласува всички документи, изготвени от юрисконсултите, като при необходимост им оказва методическа помощ; Съдейства и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на общината; Дава мнение по постъпили жалби, сигнали и предложения и съгласува отговорите от гледна точка на законосъобразност. Съставя актове за установяване на административни нарушения; Организира административно-наказателно производство за извършени нарушения по наредбите на Общински съвет Иваново и административните актове на кмета на общината. Съдейства за повишаване ефективността от дейността на общината; участва в конкурси и търгове, провеждани от общината; Контролира законното прилагане на нормативните актове като предлага на ръководството решения за отделните казуси; Дава юридически консултации на служителите от Дирекция „АПОФУС” и Дирекция „СА” при решаването на проблеми във връзка с действащото законодателство. Участва в организирането и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново, като изготвя всички необходими документи, свързани с процедурите. Изготвя документации за провеждане на процедури по реда на ЗОП, по които Община Иваново е възложител. Следи за сроковете на договорите по изготвените от него процедури по ЗОП за периодични доставки и услуги, като своевременно уведомява прекия си ръководител за необходимостта от провеждане на нова процедура по реда на ЗОП. Дава юридически консултации на служителите от общинска администрация и съгласува всички проекти на документи, свързани с решаването на проблеми от компетентността на общината в следните области: устройство на територията, общинска собственост, гражданска регистрация и административно обслужване, местни данъци и такси и финансово-счетоводната дейност. Следи за съответствието на наредбите на общинския съвет със законодателството и при необходимост предприема действия за тяхната актуализация; Участва в разработването на проекти, с които общината кандидатства за финансиране по оперативни и други програми. Задължително дава мнения по законосъобразността на проектите на актове и решения на кмета на общината и общинския съвет, свързани с дейността на Дирекция „АПОФУС” и Дирекция „СА”. Задължително дава становище по вече приключили договори, по които общината е страна, във връзка с тяхното качествено и в срок изпълнение и евентуално налагане на санкции за неизпълнение, неточно изпълнение и/или лошо изпълнение, преди да се извърши окончателно плащане по договорите; Съвместно с други звена участва при съставянето, изменението и прекратяването на договори и преписки, свързани със ЗОП и Вътрешните правила за планиране, организация, възлагане и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки в община Иваново. Контролира, координира и носи отговорност за работата на всички юристи във връзка с подготовката на проекти на подзаконови нормативни актове и участва в изпълнението на общински програми и наредби. Носи пряка отговорност за достоверността изразените становища и изготвените от нея документи; В изпълнение на задълженията си служителят противодейства на корупционни прояви и на други неправомерни действия в администрацията. Дава заявка за разход на финансови средства свързани с преките си задължения. Изпълнява и други дейности, възложени от прекия му ръководител, секретаря на общината и кмета на общината.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
VI. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично, или чрез пълномощник с изрично нотариално заверено пълномощно, в 10 (десет) дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса. Документите може да се подават в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център” и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg, като в този случай заявлението по т. 1 и декларацията по т. 2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.
VІІ. Минималната заплата, определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация: минимална - 1077 лв. (хиляда седемдесет и седем лева). При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.
