Обяви

КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА: Началник отдел Териториално-селищно устройство и инвестиционна политика“, дирекция „Специализирана дирекция“

О Б Щ И Н А    И В А Н О В О

ОБЯВЯВА КОНКУРС

 

На основание чл. 44, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 13, ал. 1, чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)

І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:

1. Образователна степен – бакалавър;

2. Професионална област на висше образование – социални, стопански и правни науки и/или технически науки;

3. Професионален опит – 3 години;

4. Минимален ранг – III-ти младши.

ІІ. Допълнителни изисквания:

Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;

Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;

Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;

Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;

Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;

Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;

Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.

Отлично познаване на нормативните актове, свързани с дейността на длъжността: ЗУТ, ЗКИР, ЗОС, ЗПБ, ЗЗТ, ЗГ, ЗАТУРБ, ЗКН,ЗПК (отм.), ЗРР, ЗЕЕ, ЗГК, ЗАНН, ЗМДТ, ЗМСМА, ЗДСл, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС – Иваново.

ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:

Ръководи, координира и контролира служителите в отдел „Териториално-селищно устройство и инвестиционна политика“ (ТСУИП) чрез пряко възлагане на задачите и оказване на методическа помощ на подчинените длъжности в отдела. Осъществява контрол върху законосъобразното прилагане на нормативната уредба в областите на компетентност на отдел ТСУИП.          Подпомага цялостната дейност на главния архитект на общината. Съвместно с останалите структурни звена в администрацията участва в разработването на проекти за кандидатстване пред инвестиционни фондове за отпускане на средства за благоустрояване на общински обекти. Провежда и контролира действията по устройство на територията – прилагането на устройствените планове, одобрените инвестиционни проекти, разрешенията за строеж, спазването на действащите нормативни актове по устройство на територията, както и цялостната дейност на общината, свързана с устройство на територията. Организира работата на общинския експертен съвет по устройство на територията и осигурява участието в заседанията му на представители на специализираните контролни органи извън общинската администрация. Изготвя служебно технически задания за инвестиционни проекти и технически задания за изпълнение на СМР за обекти – общинска собственост. и количествено-стойностни сметки за обекти – общинска собственост по възлагане от кмета на общината. Контролира изпълнението на сключените договори за проектиране, СМР и строителен надзор.

ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.

V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:

Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;

Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.

Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва  номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.

Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;

VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично, или чрез пълномощник с изрично нотариално заверено пълномощно, в 10 (десет) дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса. Документите може да се подават в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център” и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg, като в този случай заявлението по т. 1 и декларацията по т. 2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.

VІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация - 1077 лв. При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.

VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.

 

С П И С Ъ К

на допуснатите и недопуснатите кандидати за провеждане на конкурс за длъжността Главен експерт в дирекция „Специализирана администрация” – 1 /една/ щатна бройка в Община Иваново, област Русе

 

Допуснат кандидат:

№ по ред Име, презиме и фамилия на кандидата

1. Десислава Белинова Стоянова

Недопуснати кандидати - няма

 

Председател на конкурсната комисия:  /п/                                  

Мариана Драшкова

Директор дирекция „АПОФУС“ в Община Иваново                            

                                       

Дата: 25.08.2025 г.                                                                              

                                                          

П Р О Т О К О Л

за начина на оценяване

на конкурс за длъжността „начелнк отдел териториално-селищно устройство и инвестиционна политика“ В ДИРЕКЦИЯ  „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ”

 

Днес, 25.08.2025 г. Комисия, назначена със Заповед № РД 09-472/22.08.2025 г. на кмета на Община Иваново, на свое заседание реши:

Конкурсът ще се проведе чрез тест при следната система за определяне на резултата и минимален резултат за успешно решаване:

Брой на въпроси на теста – 30.

Време за решаване на теста – 60 минути.

Оценяване на въпросите:

от 1 до 15 – по 1 точка;

от 16 до 30 – по 2 точки;

Максимален резултат – 45 точки.

Минимален резултат за успешно издържан тест – 30 точки.

Резултатът от теста се приравнява на оценки, както следва:

от 30 до 35 точки – оценка 1

от 36 до 40 точки – оценка 2

от 40 до 45 точки – оценка 3

Оценяването се извършва по 3-степенна скала:

3 – напълно отговаря на изискванията за длъжността;

2 – в голяма степен отговаря на изискванията за длъжността;

1 – в средна степен отговаря на изискванията за длъжността.

Коефициент по чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)

Резултат от теста – умножава се по 3;

Резултат от интервюто – умножава се по 5.

Интервюто съдържа въпроси за аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента /вътрешен/външен/, професионална компетентност и дигитална компетентност.

Минималния резултат за успешно издържано интервю е оценка 3 – в средна степен отговаря на изискванията.

Оценяването от интервюто се извършва също по петстепенна скала, по съответния формуляр Приложение № 5 към чл.42, ал. 4 от НПКПМДС.

Оценката от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична от оценките на проверяващите.

Въз основа на проведения конкурс, комисията класира от първо до трето място кандидатите с най-висок резултат, които са покрили минималните резултати от теста и интервюто.

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

КОНКУРСНАТА КОМИСИЯ:

Мариана Драшкова /п/

ЧЛЕНОВЕ НА

КОНКУРСНАТА КОМИСИЯ:

Петя Петкова /п/

 Диана Данчева /п/

 

ИЗВЛЕЧЕНИЕ ОТ ПРОТОКОЛ

ОТ КОМИСИЯТА, НАЗНАЧЕНА СЪС ЗАПОВЕД № РД-09-472/22.08.2025 Г. НА КМЕТА НА ОБЩИНА ИВАНОВО, ОТНОСНО ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА „НАЧАЛНИК ОТДЕЛ ТЕРИТОРИАЛНО-СЕЛИЩНО УСТРОЙСТВО И ИНВЕСТИЦИОННА ПОЛИТИКА“ В ДИРЕКЦИЯ „СА“ -1 ЩАТНА БРОЙКА

Окончателният резултат на кандидата от проведеният конкурс се определи като сбор от резултатите, получени от теста и интервюто, умножени с определените коефициенти, оформени съгласно Приложение № 8 към чл.43, ал.2 от НПКПМДС

Име, презиме и фамилия на кандидата

Резултат

от начина

по чл. 33

Коефи-

циент

Резултат

от интер-

вюто

Коефи-

циент

 

Окончателен

 резултат
Десислава Белинова Стоянова 45 3 96 5 615

На основание чл. 10, ал. 1 от ЗДСл, във връзка с чл.44, ал. 1 от НПКПМДСл конкурсната комисия класира успешно, издържалият конкурса кандидат:

Първо място – Десислава Белинова Стоянова – 615 точки.

  

…………………..

МАРИАНА ДРАШКОВА /п/

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОНКУРСНАТА КОМИСИЯ

 

КОНКУРС за длъжността: „Началник на отдел Хуманитарни дейности и защита на населението“, дирекция „Специализирана администрация“

О Б Щ И Н А    И В А Н О В О

ОБЯВЯВА КОНКУРС

 

На основание чл. 44, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 13, ал. 1, чл. 4, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)

І. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:

1. Образователна степен – бакалавър;

2. Професионална област на висше образование – социални, стопански и правни науки и/или технически науки;

3. Професионален опит – 3 години;

4. Минимален ранг – III-ти младши.

ІІ. Допълнителни изисквания:

Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;

Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;

Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;

Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;

Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;

Аналитична компетентност – събиране, обработване и анализ на информация и предлагане на ефективни решения;

Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.

Отлично познаване на нормативните актове, свързани с дейността на длъжността: КСО, ЗЗ, ЗЛП, ЗСУ, ЗПУО, ЗЗД, ЗЗРК, ЗЗП, ЗАвП, ЗЕ, ЗЗБ, ЗЗОС, ЗЗШОС, ЗМСМА, ЗДСл, подзаконовите нормативни актове към тях, както и наредбите на ОбС – Иваново.

ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:

      Организира, координира и контролира дейностите по реализация на общинската политика в следните сфери: образование, култура, туризъм, социални дейности, здравеопазване, транспорт, защита от дискриминация, спорт, търговия и защита на потребителите, младежки дейности, енергийна ефективност, защита на живота и здравето на населението, опазване на околната среда и имуществото при бедствия и военно положение. Ръководи, координира и контролира служителите в Отдел „Хуманитарни дейности и защита на населението“ (ХДЗН) чрез пряко възлагане на задачите и оказване на методическа помощ на подчинените длъжности в отдела. Осъществява контрол върху законосъобразното прилагане на нормативната уредба в областите на компетентност на отдел ХДЗН. Координира и контролира изготвянето на годишни общински дългосрочни стратегии в областите на дейност на отдела в съответствие с местните, държавните политики и директивите на ЕС в изброените сектори. Проучва, анализира и предлага на кмета на общината възможности за участие по различни донорски програми в областите си на дейност, като координира подготовката на необходимите документи за кандидатстване. Реализира дейности по оптимизиране мрежата на общинското здравеопазване. Организира и контролира провеждането на процедури и конкурси за подбор на лицензирани доставчици, на които предоставя управлението на общински социални услуги, делегирани от държавата. Организира разпределението на хуманитарни помощи за общината и контролира раздаването им , съобразно волята на дарителя. Участва в конкурси за избор на директори на общински училища и детски градини, както и в областни и общински комисии по всички въпроси, свързани с осъществяването на функциите му.

ІV. Начин за провеждане на конкурса: решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.

V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:

Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;

Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.

Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва  номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.

Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;

VІ. Място и срок за подаване на документи: Документите се подават лично, или чрез пълномощник с изрично нотариално заверено пълномощно, в 10 (десет) дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса. Документите може да се подават в сградата на Община Иваново, находяща се в с. Иваново, ул. „Олимпийска” № 75, ет. 1, стая № 7 – „Информационен център” и по електронен път на адрес obshtina@ivanovo.bg, като в този случай заявлението по т. 1 и декларацията по т. 2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи. Телефон за контакти: 08116/22-53, вътр. 34.

VІІ. Минимална заплата определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация - 1077 лв. (хиляда седемдесет и седем лева). При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.

VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Иваново и електронната страница на Община Иваново – www.ivanovo.bg.

 

 

С П И С Ъ К

на допуснатите и недопуснатите кандидати за провеждане на конкурс за длъжността Главен експерт в дирекция „Специализирана администрация” – 1 /една/ щатна бройка в Община Иваново, област Русе

 

Допуснат кандидат:

№ по ред Име, презиме и фамилия на кандидата

1. Илияна Георгиева Кунчева

Недопуснати кандидати - няма

Председател на конкурсната комисия:  /п/                                  

Мариана Драшкова

Директор дирекция „АПОФУС“ в Община Иваново                            

                                       

Дата: 25.08.2025 г.                                                                              

                            

П Р О Т О К О Л

за начина на оценяване

на конкурс за длъжността „началник отдел хуманитарни дейности и защита на населенето“ в дирекция „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ”

 

Днес, 25.08.2025 г. Комисия, назначена със Заповед № РД 09-471/22.08.2025 г. на кмета на Община Иваново, на свое заседание реши:

Конкурсът ще се проведе чрез тест при следната система за определяне на резултата и минимален резултат за успешно решаване:

Брой на въпроси на теста – 30.

Време за решаване на теста – 60 минути.

Оценяване на въпросите:

от 1 до 15 – по 1 точка;

от 16 до 30 – по 2 точки;

Максимален резултат – 45 точки.

Минимален резултат за успешно издържан тест – 30 точки.

Резултатът от теста се приравнява на оценки, както следва:

от 30 до 35 точки – оценка 1

от 36 до 40 точки – оценка 2

от 40 до 45 точки – оценка 3

Оценяването се извършва по 3-степенна скала:

3 – напълно отговаря на изискванията за длъжността;

2 – в голяма степен отговаря на изискванията за длъжността;

1 – в средна степен отговаря на изискванията за длъжността.

Коефициент по чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)

Резултат от теста – умножава се по 3;

Резултат от интервюто – умножава се по 5.

Интервюто съдържа въпроси за аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента /вътрешен/външен/, професионална компетентност и дигитална компетентност.

Минималния резултат за успешно издържано интервю е оценка 3 – в средна степен отговаря на изискванията.

Оценяването от интервюто се извършва също по петстепенна скала, по съответния формуляр Приложение № 5 към чл.42, ал. 4 от НПКПМДС.

Оценката от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична от оценките на проверяващите.

Въз основа на проведения конкурс, комисията класира от първо до трето място кандидатите с най-висок резултат, които са покрили минималните резултати от теста и интервюто.

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

КОНКУРСНАТА КОМИСИЯ:

Мариана Драшкова /п/

ЧЛЕНОВЕ НА

КОНКУРСНАТА КОМИСИЯ:

Петя Петкова /п/

 Диана Данчева /п/

                       

ИЗВЛЕЧЕНИЕ ОТ ПРОТОКОЛ

ОТ КОМИСИЯТА, НАЗНАЧЕНА СЪС ЗАПОВЕД № РД-09-471/22.08.2025 Г. НА КМЕТА НА ОБЩИНА ИВАНОВО, ОТНОСНО ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА „НАЧАЛНИК ОТДЕЛ ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ И ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО“ В ДИРЕКЦИЯ „СА“ -1 ЩАТНА БРОЙКА

Окончателният резултат на кандидата от проведеният конкурс се определи като сбор от резултатите, получени от теста и интервюто, умножени с определените коефициенти, оформени съгласно Приложение № 8 към чл.43, ал.2 от НПКПМД  

Име, презиме и фамилия на кандидата

Резултат

от начина

по чл. 33

Коефи-

циент

 

Резултат

от интер-

вюто

Коефи-

циент

 

 

Окончателен

 резултат
Илияна Георгиева Кунчева 45 3 110 5 635

На основание чл. 10, ал. 1 от ЗДСл, във връзка с чл.44, ал. 1 от НПКПМДСл конкурсната комисия класира успешно, издържалият конкурса кандидат:

Първо място –Илияна Георгиева Кунчева – 635 точки.

  

…………………..

МАРИАНА ДРАШКОВА /п/

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОНКУРСНАТА КОМИСИЯ

ОБЯВА - за провеждане на на 29.07.2025 г. и 30.07.2025 г. във в. ф. 54 800 – Национална гвардейска част, гр. София за заемане на вакантни длъжности за войници от лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина.

О Б Я В А

за провеждане на конкурс на 29.07.2025 г. и 30.07.2025 г. във в.ф. 54 800 – Национална гвардейска част, гр. София за заемане на вакантни длъжности за войници от лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина.

         Със заповед № РД-232/08.05.2025 г. на командира на Националната гвардейска част са обявени 108 (сто и осем) вакантни длъжности за войници за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина, в Националната гвардейска част – военно формирование 54 800 - гр. София. 

         Кандидатите за участие в конкурса, трябва да отговарят на следните изисквания:

- да имат средно или по-високо образование;

- към датата на приемане на военна служба, да не са по-възрастни от 40 години, а лицата отговарящи на чл. 141, ал. 6 от Закона за отбраната и въоръжените сили (ЗОВСРБ), не по-възрастни от 44 години;

- да са годни за военна служба;

- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;

- срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;

- да нямат друго гражданство;

- да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;

- да покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната;

- да са психологично пригодни.

         Кандидатите за приемане на военна служба на длъжности в Националната гвардейска част, следва да подадат лично заявление до командира на Националната гвардейска част чрез структурите на Централно военно окръжие в срок до 30.06.2025 г.

За информация:

- Военно окръжие I степен– Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;

- Офис за военен отчет в общината  -  088 684 1435

- интернет сайтове:

         - на Министерство на отбраната - www.mod.bg

         - на Централно военно окръжие - www.comd.bg

Препратка към обявата:

https://www.comd.bg/sites/default/files/public_files/zapovedi/cvo/obyava-ngc_19052025.pdf

Практическо ръководство – Насоки за рисковете, застрашаващи живота и здравето на децата, и за осигуряване на тяхната безопасност на обществени места

Във връзка с приключила съгласувателна процедура по отношение на разработеното от междуинституционална работна група Практическо ръководство – Насоки за рисковете, застрашаващи живота и здравето на децата, и за осигуряване на тяхната безопасност на обществени места (наричано за краткост Практическо ръководство), може са се запознаете с окончателен вариант на документа тук.

ОБЯВА - за провеждане на конкурс за матроски (войнишки) длъжности във военни формирования от Военноморските сили, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, в страната или в чужбина.

О Б Я В А

за провеждане на конкурс за матроски (войнишки) длъжности във военни формирования от Военноморските сили, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, в страната или в чужбина.

            Със заповед на командира на Военноморските сили, № РД-01-137/10.04.2025 г., е разкрита процедура за обявяване на 42 (четиридесет и две) вакантни длъжности за матроси (войници) във военни формирования от Военноморските сили, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански, средни или висши училища в страната или в чужбина.

            В съответствие с приложение № 1 и № 2 към заповед № ОХ–87/23.01.2025 г. на министъра на отбраната, размерът на месечното възнаграждение за най-ниската матроска (войнишка) длъжност е не по-малък от 2300 лева. Военнослужещите получават допълнително възнаграждение за храна в размер на 300 лева. 

            За длъжности, за които се изисква завишена медицинска годност, военнослужещите получават допълнително възнаграждение за:

            - плавателен състав – 172 лв.;

            - водолазен състав – 224 лв.;  

            - летателен състав – парашутисти – 306 лв.

            Кандидатите за вакантните длъжности е необходимо да отговарят на изискванията на чл. 141, ал. 1 и ал. 6 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (ЗОВСРБ):

            - имат средно или по-високо образование;

            - към датата на приемане на военна служба, да не са по-възрастни от 40 години, а лицата отговарящи на изискванията на чл. 141, ал. 6 от Закона за отбраната и въоръжените сили (ЗОВСРБ), не по-възрастни от 41 години за упражнилите правото си на пенсия и не по-възрастни от 44 години за не упражнилите правото си на пенсия;

            - годни са за военна служба;

            - не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;

            - срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;

            - нямат друго гражданство;

            - не са освобождавани от военна служба, поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение”;

            - покриват нормативите за физическа годност, определени с акт на министъра на отбраната;

            - са психологично пригодни;

            - лицата, изпълнявали военна служба могат да кандидатстват, ако към датата на приемане на военна служба не са изминали повече от 10 (десет) години от освобождаването им от военна служба (кадрова военна служба), както и да им остават не по-малко от 5 години до навършване на пределната възраст по чл. 160 за военното звание, изискващо се за заемане на длъжността.

За информация:

- Военно окръжие I степен– Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;

- Офис за военен отчет в общината  -  088 684 1435

- интернет сайтове:

            - на Министерство на отбраната - www.mod.bg

            - на Централно военно окръжие - www.comd.bg

Препратка към обявата:

https://www.comd.bg/sites/default/files/public_files/zapovedi/cvo/obyava-150425-vms.pdf

Съвет на децата

Община Иваново стартира процедура за избор на нови кандидат - членове на Съвета на децата - консултативен орган към председателя на Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД). Основната мисия на Съвета на децата е да представя детската гледна точка, мисли и чувства по въпроси, които засягат правото на защита, развитието и участието на децата в обществено – политическия живот. Съветът на децата дава възможност на децата да обменят знания, морални и интелектуални ценности и да взаимодействат с държавни и неправителствени организации на национално и регионално ниво.

В Съветът участват по двама представители (титуляр и резерва) на всички 28 административни области, 4 квоти за деца от уязвими групи и  1 квота за представител на децата, получили международна закрила в България.

Съгласно утвърдената процедура, Кметът на всяка община извършва избор на кандидатури за членове на Съвета на децата на територията на общината и ги предлага на Областния управител. От своя страна Областният управител извършва подбор на кандидатурите, подадени от всички общини, и представя трите номинирани за областта кандидатури във всяко направление, съществуващо на територията на областта до Председателя на ДАЗД.

Комисията, определена от Председателя на ДАЗД, извършва класиране на постъпилите кандидатури от областите съгласно описаните критерии.

За членове на Съвета на децата могат да бъдат предлагани кандидатури на деца на възраст от 13 до 16 години.

 

Кандидатите е необходимо да отговарят на следните критерии:

Активност;

Креативност;

Толерантност;

Ангажираност към обща кауза;

Умение за участие в дискусии;

Ориентираност към резултати;

Организаторски умения;

Умения да мотивира и обединява децата от областта;

Умение за изказване на позиция от името на другите деца в областта;

Възможност за пътуване без придружител (не се отнася за деца от уязвими групи, които имат нужда от подкрепа).

Относно избора на деца – бежанци се взема под внимание следното:

Детето да е получило международна закрила;

Детето трябва да владее достатъчно добре български език, за да може да общува с всички членове на Съвета.

 

Комисия, определена от председателя на ДАЗД, разглежда постъпилите кандидатури на национално ниво е четири направление, като всяко дете може да кандидатства само по едно от тях, както следва:

А) членове на училищни форми за самоуправление, съгласно чл. 171 на Закона за предучилищното и училищното образование, или на детски/младежки съвети, парламенти и др.; 

Б) представители на детски и младежки инициативи и програми, финансирани от бизнеса;

В) представители на неправителствени организации, работещи с деца, както и потребители/доброволци в социални услуги за деца;

Г) индивидуални кандидатури.

 

   Кандидатстващите по направление А), Б) или В) е необходимо към формуляра за кандидатстване да приложат протокол или друг документ, доказващ решение на организацията/структурата за конкретната номинация.

 

 

Необходими документи за кандидатстване:

Формуляр за кандидатстване – прил.1;

Мотивационно писмо;

Протокол или друг документ, доказващ решение за номинацията

 

 

  Предложенията могат да се подават в срок до 24.05.2025 г.  както следва:

1. В „Център за гражданска регистрация, административно обслужване и информация на гражданите”, находящ се в сградата на Община Иваново, на адрес: ул. „Олимпийска“ № 75, всеки работен ден от 08:15 до 16:45 часа.  

2. По пощата на адрес: община Иваново, ул. „Олимпийска“ № 75, Деловодство, относно: „Кандидатура за Съвет на децата”;

3. на e-mail: obshtina@ivanovo.bg, като в темата на писмото бъде записано: кандидатура за Съвет на децата

 

За допълнителни въпроси: тел. 08116/ 22-53.

Повече информация за процедурата може да получите в сайта на ДАЗН.

ОБЯВА - за провеждане на конкурс за войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, в страната и в чужбина за времето от 19.05.2025 г. до 30.05.2025 г. във военно формирование 56130 – Банкя от състав

О Б Я В А

за провеждане на конкурс за войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, в страната и в чужбина за времето от 19.05.2025 г. до 30.05.2025 г. във военно формирование 56130 – Банкя от състава на Съвместното командване на специалните операции.

         Със заповед № 3РД – 276/01.04.2025 г. на командира на Съвместното командване на специалните операции е разкрита процедура по обявяване на 32 /тридесет и две/ войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански, средни или висши училища в страната и в чужбина, във военно формирование 56130 – Банкя от състава на Съвместното командване на специалните операции.

         До 02.05.2025 г., кандидатите за посочените по-горе вакантни длъжности да подадат, чрез структурите на Централно военно окръжие /ЦВО/ писмено заявление до командира на военно формирование 56130 – Банкя от състава на Съвместното командване на специалните операции /СКСО/.

За информация:

- Военно окръжие I степен– Русе – ул. ”Княжеска” № 8, тел. 082/834 817;

- Офис за военен отчет в общината  -  088 684 1435

- интернет сайтове:

         - на Министерство на отбраната - www.mod.bg

         - на Централно военно окръжие - www.comd.bg

Препратка към обявата:

https://www.comd.bg/bg/content/obyaveni-sa-32-vakantni-voynishki-dlzhnosti-v-svmestnoto-komandvane-na-specialnite-operacii

ОБЯВА - за отчуждаване на имоти - частна собственост за държавна нужда за изграждане на обект "Автомагистрала Русе - Велико Търново"

/files/5c4cefcbdef3e3736a9d4cfbc74a316b.pdf